Het Zorggeschil Symposium

Datum Evenement: 26-mei-2020

Tijdstip: 9.30 – 16.30 uur

Locatie: De Reehorst, Bennekomseweg 24, 6717 LM Ede

Prijs: € 150,00 excl. BTW per persoon, inclusief koffie, thee, versnaperingen en lunch.

Voor wie:

Klachtenfunctionarissen, (kwaliteit)managers, leden van klachten, geschillen of calamiteiten commissies, calamiteitenonderzoekers, voorzitters calamiteitencommissies, bestuurders, toezichthouders, verpleegkundigen, medisch specialisten, (centrale) cliëntenraden, cliëntenraad ondersteuners en andere belanghebbenden uit de gehele zorgsector (de Wkkgz reikwijdte).

Direct inschrijven

Van Beklag naar Verbeterslag

Er is iets misgegaan in de zorg. Hoe gaan wij hiermee om?

In 2016 is de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) van kracht gegaan. Wat doet Geschillencommissie Zorggeschil zoal? Welke klachten, geschillen of calamiteiten passeren de revue? Hoe worden deze behandeld? Hoe kunnen deze voorkomen worden? En vooral; wat kan geleerd en verbeterd worden?

Klachtenfunctionarissen, managers, zorgverleners wees welkom en laat u uitrusten met kennis van actuele, belangrijke en interessante ontwikkelingen in het kader van Klachten, Geschillen en Calamiteiten in de zorg. En kom handvatten halen om uw beleid t.a.v. klachten, geschillen en calamiteiten nog beter vorm te geven.

Aan het einde van dit symposium zijn de grootste uitdagingen en ontwikkelingen t.a.v. klachten, geschillen en calamiteiten in de zorg besproken.

Dit symposium wordt georganiseerd door Stichting Zorggeschil, in samenwerking met Quasir B.V., Stichting Kwaliteitsverbetering Gezondheidszorg (SKG) en Netwerk Cliënt-en-Raad Zorg (NCZ).

Programma:

Wijzigingen op het programma zijn voorbehouden.

Dagvoorzitter: Lea Bouwmeester.

9.30 – 10.00 uur; Inloop en koffie

10.00 uur: Welkom door Anja Scheper, voorzitter bestuur stichting Zorggeschil

10.10 uur: Mw. Marlout Corba, Voorzitter VIKG over ‘klachten in de zorg’

10.45 uur: Dhr. Mr. Roeland de Mol; vicevoorzitter geschillencommissie Zorggeschil; zal vertellen over Geschillen in de zorg

11.15 uur: Mw. Desirée Hairwassers, gezondheidswetenschapper en borstkankeractiviste (the case of Dees) zal over haar eigen ervaringen met klachten in de zorg vertellen. Haar presentatie luidt “Een klacht is een kans” (en alles wat niet leidt tot een echte klachtenprocedure is in het belang van cliënt, familie en organisatie).

11.45 uur: Onze keynotespeaker blijft nog even een verrassing!

12.15 – 13.15 uur: Lunch en netwerken

13.15 – 14.30 Workshops:

Workshop 1.    Klachten: mw. I. Renkema

Workshop 2.    Geschillen: Mr. Roeland de Mol

Workshop 3.    Calamiteiten: ?

14.45 uur: Plenaire afsluiting

15.00 uur: Napraten met een hapje en een drankje

De workshops hebben een interactief karakter. Voor zover qua tijd mogelijk, kunnen eigen casussen worden ingebracht.

Inschrijfformulier

  • Persoonsgegevens

  • Hier kunt u eventuele opmerkingen invullen.
  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.